A mai 4 millió forintos kép apropóján. Ez is annyi, csak kicsit másképp. Info a témához : A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a pénzforgalomból kivont, elhasználódott bankjegyeket és érméket megsemmisíti. Ez a folyamat része a készpénzkezelésnek, amelynek célja a forgalomban lévő pénzmennyiség szabályozása és a hamisítványok kiszűrése. A megsemmisítés több lépcsőben történik, és szigorú biztonsági előírások betartása mellett zajlik. A megsemmisítés folyamata: 1. Kivonás a forgalomból: A Magyar Nemzeti Bank a gazdasági helyzet és a pénzromlás függvényében dönthet bizonyos címletű bankjegyek vagy érmék kivonásáról a forgalomból. 2. Gyűjtés: A kivont pénzeket a hitelintézetek és a posta gyűjti össze, majd az MNB-hez szállítja. 3. Vizsgálat: Az MNB-ben a pénzeket megvizsgálják, hogy kiszűrjék a hamisítványokat és a súlyosan sérült darabokat. 4. Megsemmisítés: A megmaradt pénzeket feldarabolják és újrahasznosítják. 5. Nyilvántartás: A megsemmisítésről jegyzőkönyvet készítenek, és a folyamatot szigorúan ellenőrzik.
A kegyelemre 2020-ban már volt szó, de végül 11 évet kellett várni a szabadságra. 2015-ben életfogytiglanra ítélték pénzmosás, hekkelés és kábítószer-kereskedelem miatt. A Silk Road ( selyemút ) egy online feketepiac volt az internet azon részén, amit Dark Webnek neveznek. Rejtett szolgáltatásként működött. A Tor programon keresztül lehetett elérni: a felhasználók névtelenül és biztonságosan böngészhettek anélkül, hogy az adatforgalmat bárki is ellenőrizni tudta volna. 2013. október 2-án az FBI lefoglalta az oldalt és letartóztatta tulajdonosát, Ross Ulbrichtot. 2013 márciusában megközelítőleg 10.000 termék volt fellelhető az oldalon, ezeknek a 70%-a csempészetből származó kábítószer. Nicolas Christin kutatásai alapján (2012. február 3. – 2012. július 24.) hozzávetőleg 15 millió dolláros forgalmat bonyolított le az oldal egy év alatt. Egy évvel későbbi interjújában elárulta, hogy nem lepné meg, ha ez az érték azóta felugrott volna 30 vagy akár 45 millióra.
Tervezői a járművet népautónak szánták, és bizonyos értelemben azzá is vált. A legolcsóbb szovjet autó volt, amelyhez a szovjet átlagember legkönnyebben hozzájuthatott. Egyszerű és robusztus felépítése miatt a rossz minőségű szovjet utakon is nagy biztonsággal közlekedhetett. Népszerűségét növelte, hogy egyes társadalmi csoportok (például veteránok, rokkantak) számára az állam támogatta a vásárlását. A különféle kialakítású Zaporozsec gépkocsikat a ZAZ 1958-tól 1994-ig gyártotta.