A képen a szingapúri „Interlace” nevű épületegyüttes látható. Az épületet az OMA építészeti iroda tervezte és 2013-ban fejezték be az építkezést. Az épületegyüttes 31 hatszintes lakótömbből áll, amelyek egymásra helyezve egyfajta "függőleges falu" érzetet keltenek. Ez a struktúra radikálisan eltér a hagyományos toronyházaktól, hiszen a megszokott függőleges elrendezés helyett horizontális és átlós irányban helyezkednek el az épületek. Az épület nagy hangsúlyt fektet a zöld felületekre, tetőkerteket, zöld teraszokat és különféle vízfelületeket alakítottak ki, hogy a természetes környezetbe illeszkedjen. Az épület körülbelül 8 hektáros területen fekszik, amely magában foglalja a közösségi tereket és parkokat is. Az építészek célja az volt, hogy elősegítsék a lakók közötti társadalmi interakciót. Az épületek közötti terek közösségi tevékenységekre és szabadidős programokra adnak lehetőséget. Az Interlace számos nemzetközi építészeti díjat nyert, köztük a 2015-ös World Building of the Year díjat a World Architecture Festivalon, ami az egyik legnagyobb elismerés az építészeti világban.
A karbon-kerámia fék előnye még, hogy kevésbé érzékeny a nedvességre, télen a sóra, s nem korrodálódik.
#csíkószsolt #firkász #újságíró "Nem tudom, hogy élveztem-e már őszintén villanyautót az életben. Mert a gyorsulás adott, az állat, de amúgy mindegyik olyan volt, mintha egy heggyel próbálnék balettozni. Ez alá nemcsak kerekeket tettek valami tengelyeken, hogy elforduljanak, hanem reszelgették a futóművet, másik kormányművet vettek elő, bika fékeket pakoltak rá. Az Alfa Romeónál még mindig tudnak valamit. Vigyorogtam, amikor kiszálltam belőle."
A "G" a gravitáció szóból származik; ez a Föld tömegvonzása, mely mindannyiunkra hat, értéke tengerszinten 9.81 m/s2 Utóbbi felel meg 1G-nek, ekkor testtömegünk pont annyi, mint amit otthon, közönséges személymérlegünkről leolvashatunk. A G-hatások alapvetően az érrendszerben lévő véreloszlást változtatják meg. Minél nagyobb G-hatás éri a pilótát, annál jelentősebb ez a változás, annál nagyobb terhelés szorongatja valahol a véredények falát. A látás elszürkülése 4G terhelés körül kezdődik. 4.7G körül a látótér a retina megfelelő vérellátásának súlyosbodó zavara miatt már elfeketedhet (blackout). Ekkor a pilóta még tudatánál van, de az agy elégtelen vérátáramlása okán már a mozgáskoordinációja is akadozhat. 5.4-5.5G terhelésnél eszméletvesztés következhet be, mely akár másodpercekig eltarthat, a feleszmélés utáni megfelelő tájékozódóképesség visszanyeréséhez szükséges időről már nem is beszélve. Forrás : orvosiLexikon.hu