A katasztrófában eddig mintegy 12.300 épület, többségében lakóház semmisült meg vagy károsodott súlyosan. Már 24-en meg is haltak.
Önjelölt tesztvezető esete Totálkárosra tört egy több tíz millió forintos luxusautót egy hallgató, aki gyárlátogatáson engedély nélkül vitte próbakörre. Egyetemi diákok érkeztek gyárlátogatásra az egyik kecskeméti üzembe november 15-én. A látogatások rendszerint kötött programmal és szigorú protokoll mellett zajlanak, amiről a hallgatókat is tájékoztatták. Ennek ellenére az egyik diák elszakadt társaitól és egymaga kezdte meg az üzem felfedezését. Addig-addig sétált, mígnem az utómunkára váró autók parkolójában kötött ki. Az egyetemistának megtetszett egy Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 45S AMG típusú autó, majd beült, hogy közelebbről is megnézze. Az anyósülésen megtalálta az indítókulcsot és úgy döntött, megy egy kört a drága autóval. Ám kevésnek bizonyult az üzem belső területe, ezért felhajtott a tesztpályára, annak ellenére, hogy azt sorompóval lezárták. A férfi később elmondta a motivációját: kíváncsi volt mit tud a kocsi. A tesztvezetés balul sült el: az egyik kanyarban lesodródott és árokba borult. Az autó totálkárosra tört, így 40-50 millió forint kár keletkezett. A rendőrök előállították a 28 éves férfit jármű önkényes elvétele miatt és gyanúsítottként hallgatták ki. Forrás : police.hu
Kedves Napiszarosok! Ezt ma lőttem a budapesti Kis-Kárós utca végén, egy ipari park utcájában. Múltkor fele ennyien voltak lehet, hogy tényleg így szaporodnak?
Lássuk a kommenteket Youtube-ról : - László : "Pont az a lényeg amiről te szemérmesen hallgatsz. Sajnos ez a technológia még annyi gyermekbetegséggel küzd, hogy nem győzzük felsorolni. Értem én, hogy ez a jövő de még nem állunk készen rá. Sem emberi sem technológiai oldalról. Nagyon sokat kell még ennek fejlődnie, hogy az autópark többsége elektromos legyen. A te hurrá optimizmusod sajnos igen gyenge lábakon áll. U.i: Egyébként villanyszerelő vagyok és elég sokat foglalkozom a témával mert érdekel... - H. András válasza Lászlónak : "Nagyon szépen fejlődik is, viszont a belsőégésű már alig fejlődik. Nekem nincs hurráoptimizmusom, milliószor elmondtam, hogy 50 év lesz a váltás..." --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mivel sok okoskodás/kérdés volt a Dakaros autóval kapcsolatban a komment szekcióban jutubon, ezért egy kis infó : Audi RS Q E-Tron : A lényeget tekintve egy hatótávnövelős elektromos autóról van szó, amelyben a Formula E versenyautókban is használt villanymotort vetik be. Tengelyenként egyet kap belőle az RS Q E-tron, így természetesen összkerékhajtású lesz, rendszerteljesítménye pedig 680 lóerő. A villanymotorok egyben generátorként is tudnak működni, így fékezéskor energiát termelnek vissza az akkucsomagba: az 50 kilowattórás aksipakk önmagában 370 kilogrammot nyom. Beépítenek egy harmadik villanymotor-generátort is, amely kifejezetten a töltésért felel. Ha pedig már hatótávnövelés: ezt a célt az RS5 DTM-versenyautóból származó kétliteres turbómotor szolgálja, amely 295 literes tankból szívja az üzemanyagot. forrás : totalcar.hu