Idősebbeknek ismerős lehet a szám, és most végre azt is láthatjuk, hogy kik az előadok 🙂
Sziasztok! Ma reggel ezzel fogadott a Google kereső... ----------------------------------------------------------------------- Egy kis plusz info a témában : Az Európai Unió 2023. február 5-én betiltja az orosz olajtermékek behozatalát is. Ez pedig, jelentős változásokat idézhet elő a dízelkereskedelemben... Az átállásra biztosított türelmi időnek köszönhetően nem egyik pillanatról a másikra kell új importútvonalakat találni. Emiatt lehet remélni, hogy Európa elébe megy a dízelmizériának. A gázolajtípusú termékek jelentős részét a tüzelőolaj teszi ki, amely gyakori árunak számít Nyugat-Európában. Ezek a középpárlatok segíthetnek a dízeligény kielégítésében, mivel adalékanyaggal a tüzelőanyagból dízel állítható elő. Közép-Kelet-Európában más a helyzet: itt elképzelhető, hogy lesznek nehézségek. Forrás : index.hu
Az év második felében jókora áremelkedésre számítanak a szakértők az üzemanyagpiacon. Kína 2023 második felére újra kinyithat a most berobbant Covid-járvány lecsengése után, ekkor pedig felszippanthatja a nyersanyag-kapacitásokat. Az ázsiai ország kőolajból napi 11-12 millió hordót szerezhet be, ez a kereslet pedig alaposan felhajthatja az árakat. Ekkor a magyar töltőállomásokon megjelenhet a 800 forint fölötti literenkénti árazás mind a benzin, mind a dízel esetén. Más árdrágító tényező is lesz: ilyen a finomított orosz olajtermékekre vonatkozó uniós embargó, amely februárban lép életbe. Forrás : index.hu