A Z generáció az 1995 és 2010 között született embereket jelenti, akiket digitális bennszülötteknek is neveznek. A Z generáció tagjai már a digitális korban nőttek fel, így lételemük az internet, a közösségi média és a mobiltechnológia. Jellemző rájuk a gyors információfeldolgozás, a multitasking képessége és az online és offline világ egyidejű kezelése. Multitasking : Azt jelenti, hogy egyszerre több feladatot végzünk, vagy hogy gyorsan váltunk az egyes feladatok között. A kifejezést eredetileg a számítástechnikában használták, ahol az operációs rendszerek látszólag egyszerre több programot futtatnak. Emberek esetében ez nem valós „egyszerre csinálást”, hanem inkább gyors „feladatváltást” jelent, ami növeli a mentális erőfeszítést és csökkentheti a hatékonyságot és a pontosságot.
A hátborzongató baleset ráadásul egy kőolaj-újrahasznosító üzemnél történt. A balesetben meghalt a 3 fős személyzet illetve további 11 ember, akik valószínűleg az üzem területén dolgoztak. A hatóságok szerint a balesetet az okozhatta, hogy a gép bal oldali hajtóműve levált.
A Metától származó belső dokumentumok szerint naponta 15 milliárd csaló hirdetést jelenít meg platformjain a Facebook üzemeltetője. Egy 2024 végéről származó becslés szerint a csaláshoz használt, illetve tiltott árukat megjelenítő hirdetésekből mintegy 16 milliárd dollár bevétele származott a cégnek, ami a teljes bevételének a 10 százaléka. A hirdetésekkel tiltott internetes kereskedelmi szolgáltatásokat és befektetéseket, illegális online kaszinókat, valamint tiltott gyógyászati termékeket kívántak népszerűsíteni a hirdetések feladói. Az egyértelműen csalásra épülő, úgynevezett magas kockázatú hirdetésekből évente nagyjából 7 milliárd dollár bevételre tesz szert a Meta egy másik belső dokumentum szerint. Az üggyel kapcsolatban kiszivárgott iratok azt mutatják, hogy a cég legalább három éven keresztül nem tudta megakadályozni, hogy az illegális reklámok rendszeresen eljussanak a Facebook, az Instagram és a Whatsapp több milliárd felhasználójához. Mint kiderült, a csaláshoz használt hirdetések nagy része olyan hirdetőktől származott, akiket a Meta belső figyelmeztető rendszere eleve kockázatosként értékelt. A dokumentumok szerint a vállalat csak akkor tiltja ki a gyanús hirdetőket, ha csalásszűrő rendszerei legalább 95 százalékos valószínűséggel azt jósolják, hogy a hirdető valóban visszaélést követ el. Forrás : telex.hu
Megjegyzés : A videóban szereplő összegek mellett nyilván egyéb költségei is vannak a cégnek. Pl.: Szoftverfejlesztők fizetése, logisztika stb.
Amúgy itt nem 12, hanem csak 3, illetve 5 menet van, a szorító pedig nem négyzet, hanem kör alakú.