Reagálnék a legutóbbi Parasztparkolós esetre, ahol "kétségbe vonják" a rovat létezését. 🙂 A kedves levélíró elég lazán vehette a KRESZ vizsgát, ha az útburkolati jeleket csak irányadónak gondolja, bár ezzel kis hazánkban sokan mások is így vannak. Nem voltam rest, kikerestem a Jogtárban, hogy mi is vonatkozik a várakozásra, mivel ez a hivatalos neve a parkolásnak. Plusz egy kis rövid levezetés. A KRESZ (1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól) 41$ 1-es pontja így szól: 41. § (1) A 40. § rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell a várakozásra is. A 40§. a megállásról szól. Ennek az 1-es pontja: 40. § (1) * Járművel megállni – ha közúti jelzésből vagy a (2)–(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik – csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell. Magyarul a közúti jelzés is számít, azaz az útburkolati jelek is. Az útburkolati jeleket a 18§-as paragrafusban találjuk meg, ott pedig a j. pontot ajánlom figyelembe. (j) várakozóhely (155–156. ábra); az egy gépkocsi várakozására szolgáló helyet jelöli meg; Szóval mielőtt valaki elkezdené mutogatni bármilyen hatóságnak, hogy ezek a vonalak az irányadók és csak opcionálisak, akkor ne csodálkozzon ha jó esetben kap egy mikuláscsomagot. Üdv, PP
Ha egy nő azt sikoltja, hogy "úristen, ez rettentő nagy!", az az esetek 99%-ában egy pókra vonatkozik.
Admin : Szia! Kicsit zavaros a kép 🙁 A kertkapu elé fektették 2 méterre a síneket? ---------------------------------------------------------------------------------------------- Beküldő : Igen, a román hegyvidéken ez nem ritka a szűk völgyek miatt. Egyébként is a sín volt ott előbb... Az építkező tudja mit vállal, ha oda húzza fel a házat.
"Azt sem tudtuk hogyan szeressünk, csak fogtuk egymást. Amíg dühöngött a szerelmünk, nem láttunk mást..."
Sziasztok! Szerintem ebből még annak is jutott, aki a vonatot várta...
Pjotr Szmirnov a cári Oroszországban élt, írni-olvasni is alig tudott, és a semmiből indulva építette fel legendás vodkamárkáját. Amúgy ma már az egyik legnagyobb szeszipar vállalat, a brit Diageo birtokol és gyárt. De melyek voltak azok a marketingeszközök, amelyekkel Szmirnov naggyá tette vodkáját? Hősünk egyrészt kitalálta a Vodka Lightot, amely csökkentett alkoholtartalma miatt kevésbé volt ártalmas az egészségre, így az élettel még jóban lévők is vidáman nyakalhatták. Másrészt összesen 300 különböző recept alapján készült vodkát dobott a piacra, így mindenki megtalálhatta a maga kedvére való ízt. Szmirnov vodkája árát relatív alacsonyan tartotta és ügyes lobbizással még az üzletek hét órás nyitásának jogát is sikerült kivívnia, így a derék oroszok már munka előtt beszerezhették napi adagjukat. A vodkakirály nagy ötlete volt az is, hogy a "legfinomabb szesz a legtisztább vízből és a legfrissebb gyümölcsökből" jelmondattal vezette be termékét - így különböztetvén meg magát a versenytársaktól. "Az első nagy marketinges” arra is rájött, hogy a külcsínen sok minden múlik, ezért komoly pénzeket fektetett a dizájnba. Leglátványosabb dobása azonban egy olyan akciósorozat volt, amelyet ma "gerillamarketingnek" hívnak. Emberünk egy szép napon kiment a kirovi piacra, felbérelt 15 napszámost, és kiadta nekik, járják végig a kocsmákat, és fennhangon bizonygassák, hogy ők bizony csak Szmirnov-vodkát hajlandóak inni. Spontán verbuvált csapatait a kezdeti sikerek után már vonattal utaztatta, így lassanként minden lebuj a "Milyen hely az, ahol még Szmirnov-vodkát sem lehet kapni!” dörgedelemtől volt hangos. mfor.hu
Az év második felében jókora áremelkedésre számítanak a szakértők az üzemanyagpiacon. Kína 2023 második felére újra kinyithat a most berobbant Covid-járvány lecsengése után, ekkor pedig felszippanthatja a nyersanyag-kapacitásokat. Az ázsiai ország kőolajból napi 11-12 millió hordót szerezhet be, ez a kereslet pedig alaposan felhajthatja az árakat. Ekkor a magyar töltőállomásokon megjelenhet a 800 forint fölötti literenkénti árazás mind a benzin, mind a dízel esetén. Más árdrágító tényező is lesz: ilyen a finomított orosz olajtermékekre vonatkozó uniós embargó, amely februárban lép életbe. Forrás : index.hu