A tudomány válaszol : Nem a koffein az egyedüli magyarázat A kutatások során azt figyelték meg, hogy bár a koffeines kávé serkenti a leginkább a bélmozgást, de koffeinmentes verziója csak 23%-kal fejtett ki kisebb aktivitást a vastagbélben. A kávé – legyen az a koffeines vagy a mentes variánsa – azonban olyan savakat is tartalmaz, melyek növelik a gasztrin hormon szintjét. Ezek a hormonok pedig eléggé serkentően hatnak az önkéntelen izomösszehúzódásokra a gyomorban, ami aztán a beleket is mozgásba hozza. Tehát a savak hormonokra gyakorolt serkentő hatása valószínűleg a legfontosabb tényező a kávé-kaki összefüggésben, gondoljunk csak arra, hogy például a koffeines energiaitaloktól és üdítőktől nem vonulunk árnyékszékre.
Helyszín : Azerbajdzsán Délnyugat-Ázsia és Kelet-Európa között fekszik. Keleten a Kaszpi-tenger, északon Oroszország, északnyugaton Grúzia, nyugaton Örményország és Törökország, délen Irán határolja
Hogyan alakult ki az Adidas melegítő őrület Oroszországban? A Szovjetúnió utolsó napjaiban ez a stílus óriási hatással volt az orosz szubkultúrára. A márka széles körben ismertté vált az országban a moszkvai olimpia után, mivel az Adidas támogatta a sportolók ruházatát. A fiatalok körében elterjedt a jellegzetes 3 csík, mindenki viselni akarta az olimpián látott melegítőket. Ezután viszont a stílust a “gangster életmóddal” párosították, mivel annyi ilyen melegítő érkezett az országba, hogy a börtön egyenruhák hiányában ezeket adták a raboknak.
A "check engine" lámpa jelzi a motorral vagy a kipufogórendszerrel kapcsolatos hibát, amelyet a fedélzeti diagnosztikai rendszer (OBD-II) érzékelt.
A hátborzongató baleset ráadásul egy kőolaj-újrahasznosító üzemnél történt. A balesetben meghalt a 3 fős személyzet illetve további 11 ember, akik valószínűleg az üzem területén dolgoztak. A hatóságok szerint a balesetet az okozhatta, hogy a gép bal oldali hajtóműve levált.
A Metától származó belső dokumentumok szerint naponta 15 milliárd csaló hirdetést jelenít meg platformjain a Facebook üzemeltetője. Egy 2024 végéről származó becslés szerint a csaláshoz használt, illetve tiltott árukat megjelenítő hirdetésekből mintegy 16 milliárd dollár bevétele származott a cégnek, ami a teljes bevételének a 10 százaléka. A hirdetésekkel tiltott internetes kereskedelmi szolgáltatásokat és befektetéseket, illegális online kaszinókat, valamint tiltott gyógyászati termékeket kívántak népszerűsíteni a hirdetések feladói. Az egyértelműen csalásra épülő, úgynevezett magas kockázatú hirdetésekből évente nagyjából 7 milliárd dollár bevételre tesz szert a Meta egy másik belső dokumentum szerint. Az üggyel kapcsolatban kiszivárgott iratok azt mutatják, hogy a cég legalább három éven keresztül nem tudta megakadályozni, hogy az illegális reklámok rendszeresen eljussanak a Facebook, az Instagram és a Whatsapp több milliárd felhasználójához. Mint kiderült, a csaláshoz használt hirdetések nagy része olyan hirdetőktől származott, akiket a Meta belső figyelmeztető rendszere eleve kockázatosként értékelt. A dokumentumok szerint a vállalat csak akkor tiltja ki a gyanús hirdetőket, ha csalásszűrő rendszerei legalább 95 százalékos valószínűséggel azt jósolják, hogy a hirdető valóban visszaélést követ el. Forrás : telex.hu